Familjen Strandbergs julpysseldag.


Exakt nu sitter jag framför mina småbröders dator iförd mammas förkläde, redo för att baka.
Det blir pepparkakor, kola och Leilas "snöbolllskakor".
Gissa vem som kommer att äta upp halva degen? Det är lite av grejen med att baka tycker jag, äta degen.

Snart kommer dessutom Dan för att träffa min hemska familj för första gången.
Spännande.
Men vem är egentligen denna mysteriska Dan som har dykt upp här och där i mina blogginlägg?
Det är Sofies hemliga pojkvän från Burger King. Absolut.
Kan ni tänka er det romantiska ögonblicket då vi såg varandra för första gången? Det var på Burger King. Mer romantiskt än så kan det nästan inte bli.

Men nu måste jag bege mig till köket för att äta pepparkaksdeg.
Vi vill ju inte att någon skall hinna göra det före mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0