Varför skall folk skänka pengar till mig?

Jag sitter just nu i skolan.
Det jag borde göra är att skriva en argumenterande text till svenskan.
Vet dock inte vad jag ska skriva om för ämne.

Kanske att kärnkraften borde avskaffas?
Nä, för vanligt.
Kanske att man borde ha bättre skolmat?
Nä, tråkigt.

Varför skall folk skänka pengar till Sofie?
Mycket intressantare ämne !

Så varför skall folk skänka pengar till mig?
För att jag är fattig.
Jag svälter eftersom jag aldrig har någon mat hemma och jag går alltid runt i slitna gamla kläder.
Dessutom är jag girig.
Jag vill ha mycket pengar. Pengar ger makt, och Sofie tycker om makt.
Sen orkar jag inte jobba heller.
Jag är lat och tycker för mycket om min dator för att gå hemifrån.
Sedan måste jag självklart nämna att studiebidraget är alldeles för lågt.
Jag behöver mer än 1000 kronor i månaden för att betala mina utgifter.

Så? Nog med argumentation?
För att sammanfatta allting så avslutar jag med "Ge mig pengar".
Tack för mig.


Om jag skickar in det här till min svensklärare så får jag lätt MVG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0