"Slå mig inte, jag är en nörd."

Sofie och hennes kompis Mange hade inget att göra en lördag, så de bestämde sig för att gå på bio.
Eftersom de tog bussen så pass sent, var de inte inne i Malmö förrän vid 22.00 tiden, då bion redan hade stängt.
De bestämde sig då för att gå på Burger King och sedan ta bussen hem igen.
På vägen hem hoppade ett par "Gangstrar" i 15-års åldern på bussen och började störa sig.


Gangster nr1 : Vem fan är ni och vart skall ni någonstans?
Mange : Vi skall hem?
Gangster nr2 : Va inte så jävla kaxig. Vadfan har ni gjort i Malmö?
Sofie : Ehhm.... varit på bio?
Gangster nr1 : Jasså vilken film då? (kollandes på Mange)
Mange : Ehhhh, vad hette nu filmen Sofie?
Både Gangster nr1, Gangster nr 2 och Mange kollar spänt på Sofie som grips av panik.
Sofie : ......... Narnia 2?
De tre killarna kollar konstigt på henne.
Gangster nr 1 : Jaja, men ha en trevlig kväll.
Gangstrarna hoppar några säten fram.
Mange : Sa du Narnia ?
Sofie : Ja, vafan det var den enda filmen som kom upp i mitt huvud.
Mange : Ja men det är ju bra, säg en barnfilm så kanske dom sätter en nörd-stämpel i pannan och låter bli att slå oss.
Sofie : Men det funkade ju?


Jag var faktiskt hjälten för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0