Can you be friend with an ex ?



Efter en trevlig lördagskväll med vänner och ett förflutet som ständigt passerar förbi mina ögon började tankarna rulla inuti mitt huvud..
Är det omöjligt att vara kompis med sitt ex?

Om vi antar att man har haft ett bra förhållande och njutit av personens närvaro, måste en relation ta slut bara för att kärleken gör det?
För mig har det alltid varit omöjligt.
Bara åsynen av personen har alltid gjort mig arg och fått mig att inte kunna släppa det som varit.
Men å andra sidan, så är det lättare att kunna tänka sig vänskap för en person som har dumpat än för personen som har blivit dumpad.
För att kunna rädda relationen, måste man släppa allt det gamla som varit och tänka sig en ny framtid och ett annat sorts förhållande. Men kan man verkligen släppa det som varit och glömma sitt förflutna?
Jag menar är det möjligt att gå hand i hand som vänner och tillsammans släppa det förflutna, eller kommer känslan av varandras närhet endast påminna oss om det som varit ?

När man träffar sitt ex, så brukar man alltid ha något i baktanken.
"Varför gör han så, varför pratar han om vårt förflutna?"
Ständigt tänker man tankar som om relationen vore mer än enbart vänner.
En kram kommer aldrig enbart att vara en kram, ett skämt kommer aldrig enbart att vara ett skämt och en diskussion kommer alltid vara en ursäkt för att komma personen närmre.
Men om man bestämmer sig för att enbart vara vänner, kan man då se på personen som bara en vän eller kommer man alltid under diskussioner tänka på personens kyssar ?


Vad är det egentligen som krävs för att man skall lägga band på sig själv, sluta ha baktankar i huvudet och kunna se på sitt ex som enbart en vän ?

Kommentarer
Postat av: Sanna.

Tror du tog orden ur min mun där..exakt dom här sakerna har jag också funderat på.
Bra skrivet!

2008-03-09 @ 16:13:18
URL: http://unbeautiful.blogg.se
Postat av: ss

gillar verkligen din blogg. här möts ironiska inlägg med djupa och välskriva inlägg. keep on the good work

2008-03-09 @ 16:20:47
URL: http://sedate.blogg.se
Postat av: Sanna.

Svar: Np ;P oooh ja, det är en väldigt tacksam värld ^^

2008-03-09 @ 17:35:10
URL: http://unbeautiful.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0