Det är mannen som skall vara kvinnan.


Just nu sitter jag hemma hos Dan.
Jag gör absolut ingenting och Dan städar. Då snackar vi inte om "städa" som i plocka undan lite skit som ligger framme och dammsuga i hörnen. Nej, nu snackar vi total damma hela lägenheten, dammsuga vartendra vrå + soffan och moppa golven. Till och med diska gör han.

Vad gör då jag?
Tittar på.
Konstigt nog har Dan samma inställning som min mor, och jag som min far. Alltså är det Han som blir hysterisk om det inte är rent, och jag bryr mig inte.

I andra ord så är Dan kvinnan i vårt förhållande.
Men det är så det skall vara tycker jag.
Vi föder barn? Det räcker tycker jag.

Kommentarer
Postat av: angelica

Thah, jag håller på din inställning.

2009-01-26 @ 17:44:09
URL: http://notbroken.webblog.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0