Sofies perfekta dröm.


Alla har vi en dröm. En dröm om den perfekta, första lägenheten och det perfekta, första jobbet som ska få pengarna att rulla in.

Min dröm?
En lägenhet i form av en "en och en halva" i någon småstad, med vita väggar förutom en stor röd fondvägg, och varje dag skall jag komma hem från ett arbetande i en klädesaffär för att tillbringa tid med min älskade chihuahua (eller någon annan lite söt rått-liknande hund).

Igår hittade jag den perfekta hunden.
På blocket för endast 8500.
En chihuahua, söt som få och ett måste för mig.
Jag skickade genast iväg ett sms till Dan;
"Jag har hittat min drömhund för 8500! Mamma och pappa kommer aldrig låta mig ha den här hemma, så jag kan väl ha den hos dig tills jag hittat min lägenhet?"

Tillbaka fick jag "Ha! Glöm det.."

Så om min perfekta dröm inte går i uppfyllelse,
Om jag om två år står där med min perfekta lägenhet och mitt perfekta jobb men utan hund, så vet jag vem som ska få sota...

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0