Thåström, live, i Lund.


" Fast jag inte sett dig på så länge
Tänker jag på dig ibland
Det var nånting som fastnat på mig
nåt som aldrig helt försvann
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du
"  / Fanfanfan - Joakim Thåström

Det var något jag skulle stått och lyssnat på, live, i Lund.
Min svett skulle rinna och hjärtat skulle bulta.
Jag skulle känt musiken vina genom mitt ansikte och känslorna skulle vält genom hela min kropp.
Det var den låt jag satt och lyssna på när min kära gammelfaster dog, och hela vägen till hennes begravning. Ja, inte för att texten stämde in, utan för att låten fick mig att minnas henne. Den demprimerande, men ändå på något sätt lyckliga, musiken fick mina tankar att fara.

Det blev ingen Joakim Thåström-konsert för mig ikväll.
Biljetterna skänkte jag till min käre pappa som blev mer än glad, då han har varit ett Thåström-fan sedan punken kom till Värnamo. Jag kände att det var bättre att han gick på konserten helhjärtat än att jag gjorde det halvhjärtat. För att även om jag älskar konserter och en del av Thåströms låtar tilltalar mig, betyder detta ingenting om man inte har hoppet och humöret inne. Ikväll nöjer jag mig med att höra "Fanfanfan" strömma ut ur mina egna högtalare istället för någon häftig snubbes på en scen. Kanske är detta något jag kommer att ångra, men i slutändan gjorde jag min pappa lycklig i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Frida.

Åh vad fint gjort av dig!

2009-03-15 @ 13:28:45
URL: http://marijama.blogspot.com

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0