Födelsedagar och mormors goda tårta.


Igår firade vi att Carl och Christoffer var ett steg närmre vuxenvärlden. En del av släkten kom och höll oss sällskap. Det blev god mat, dricka och mormors hembakade tårta. Precis som det skall vara.

Jag hade lockat håret, kvällen till ära. Idag är det inte lika vackert kan jag berätta.

 

Mmm, potatisgratäng och oxfilé.

 

Födelsedagsbarnen väntar på att få börja ta mat.

 

En kusin vitamin.

 

På kvällen badades det. Jag höll mig på torra land dock.

 

Carl fick en skjorta och slips av mig och Dan. Den klädde honom fint om jag får säga det själv.

 

När alla gått hem och det var mörkt blev det lite chips och godis. Jag och Dan sov på Sös bäddsoffa. En ganska lugn, men mysig, lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0