Släktkalas, bröllopsdagar och Åhus.


Igår skulle Mormor och Morfar varit gifta 51 år.
De hade nämligen samma bröllopsdag som kungen och Silvia och numera Kronprinsessan och Daniel. Även Mamma och Pappa hade bröllopsdag igår. För att fira så smått och tänka på minnen med tårar i ögonen, samlades vi hemma hos Mormor i Åhus.

Mamma och Pappa hämtade upp mig och Dan utanför Burger King. Dan var trött.

 

Jag hade faktiskt inte en ny klänning för ovanlighetensskull!

 

Mormor hade dukat fint i uterummet.

 

Vi tittade lite på bröllopet så klart, innan resten av folket kom.

 

I Mormors vardagsrum hänger bilder på alla barnbarn.

 

Till och med jag var söt när jag var liten.

 

Sedan kom det folk, och vi åt. Mycket.

 

Dan tycker inte om Oliver.

 

Tesse och Stefan har en hund som heter Hary. Han är den sötaste klumpeduns jag någonsin sett.

 

Han sitter, hoppar och skäller när man ber honom.

 

Och tycker om att pussas.

 

Och det var vårt släktkalas det!

Lite som alla andras fast mycket bättre.


Kommentarer
Postat av: M

Ja, visst har vi mysiga släktkalas!! Gillar bilden på Harry och Stefan!! Puss

2010-06-21 @ 09:36:27
Postat av: JAWNA

HAHAHA, vilken härlig bild med hunden! :D

2010-06-21 @ 11:18:28
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0