I like to change.


Det är roligt att titta på gamla bilder.
Speciellt för att se hur håret förändras mellan åren. Rakt till lockigt, brunett till blond.

När jag var 17 år beslutade jag mig för att permanenta håret.

Det var nog ett av mina största misstag. Det är jobbigt att ha lockigt hår på heltid.

 

När det växt ut (ungefär ett år senare) bestämde jag mig för att ha lite ljusare hår.

Man skulle ju vara fin till studenten!

 

Men det byttes snart ut, och plötsligt var jag svarthårig och hade lugg.

 

Att vara svarthårig var tråkigt. Så jag bestämde mig för att mixa lite med håret.

Detta var dagen innan jag fyllde 19.

 

Det blev en blandning mellan orange och rödbrunt. Luggen fäste jag mig vid dock!

 

Plötsligt bestämde jag mig för att klippa av håret. Något av en impulsgrej antar jag.

 

Men till sommaren det året bestämde jag mig för att bli ljushårig igen...

 

.. och skaffa lugg igen.

 

Håret blev mörkt igen lagom till hösten, och jag och Dan flyttade ihop.

 

Efter att ha försökt bli ljushårig på nytt lagom till min 20-års dag fick jag nöja mig med orange hår ett tag.

En vecka eller så..

 

Jag gjorde slingor i det orangea håret och nu är det hyffsat blont. Skiftar i gult?

Så här sitter jag, med blont och slitet hår, och undrar när man kommer att bestämma sig.

 

Men jag antar att jag gillar förändringen.

Vad anser ni att jag passar bäst i?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske grönt skulle passa:-)

2010-03-29 @ 16:57:10
Postat av: Sara

Du är fin i alla färger och längder, men tycker om det långa bruna/svarta och det orange rödbruna:)

2010-03-29 @ 18:12:55
URL: http://sarawellendorph
Postat av: JAWNA

Du passar i allt Sofie! Men jag gillar nog bäst när du har långt och svart hår med lugg :D Skitsnyggt!

2010-03-29 @ 18:15:59
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Rebecca&Albin

Brunt, platt och lugg :D

2010-03-29 @ 18:34:22
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det svarta med lugg och det du har nu :) <3 och sen tycker jag att vi ska ta och avfärga mitt hår någon dag för jag vill ha ljusare :P

2010-03-29 @ 22:12:57
Postat av: Z

Luggen o det långa svarta eller bruna håret :)

2010-03-30 @ 16:58:30
Postat av: Egoina

Herregud Sofie, du är värre än mig!!!



Vad trivs du bäst i? Det måste du väl ändå veta :)



2010-03-30 @ 20:21:09
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0