Midsommarafton.

Vår Midsommarafton började redan klockan 14.00 hemma hos Caroline i Lödde. När folket kom fick de varsin fördrink dekorerad med paraply.

 

Alla var somriga och fina!

 

Här har vi värdinnan!

 

Vissa hade gjort midsommarkransar!

 

När nästan alla hade kommit hade vi tipsrunda utan någon runda! Jag och Carro lästa upp frågor så fick folk skriva ner vilket alternativ de trodde var det rätta svaret; 1, X eller 2.

 

Folk var duktiga och kunde nästan alla frågor!

 

När vi var klara gick vi ut en stund och njöt av att solen hade kommit fram.

 

Vi hade till och med en midsommarstång! Den hade vissnat lite, men det gjorde ingenting.

 

Därefter spelade vi kubb! Mitt lag kom sist och Carros lag vann. Men jag är inte så himla duktig på kubb, måste jag erkänna.

 

Vi lade ihop poängen från tipsrundan och poängen från kubben och det laget som vann fick ett paket med småflaskor jägermeister.

 

När klockan var runt 18 åt vi! Det blev vanlig midsommarmat och vi kunde till och med sitta ute, fast att det var lite kallt då och då.

 

Resten av kvällen umgicks vi, dansade och åt jordgubbar så klart! Det var vår trevliga midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0