Pack-lördag.

Jag kom hem från jobbet klockan två och satte mig direkt i soffan. Det skulle bara vilas lite innan det var dags att röja. Inga flyttkartonger i världen räcker till, känns det som. Hur mycket skräp har man egentligen? Min "vardagsgarderob" är nästan helt nerpackad och snart skall jag börja på "fingarderoben". Tallrikar har också packats ner. Även tavlor och fotografier. Nu ser det ensligt och tomt ut, ungefär som att vi bara har bott här en vecka och inte riktigt fått i ordning än. Men så är det ju inte. Här har vi bott i nästan två år och nu är det slut.

Eller ja, nästa helg tar vi vårt pick och pack och flyttar till Lödde. Vi tackar Kävlinge och Korsbacka för oss, tänker lite på hur man kommer att sakna tågstationen men sedan tittar vi aldrig tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0