Pizza, jordgubbsvin och en sol som inte riktigt ville komma fram.

Igår hade vi picknick i Malmö. Först tänkte vi ta vårt pick och pack och dra oss ner till pildamsparken, men vi satte oss på gröningen utanför Sös lägenhet istället. Närmre till toaletten! Ida hoppade impulsivt på tåget från Borås för att vara med. Hon bor hos oss denna helg, även om jag och Dan skall iväg ikväll. Men Ida är en stor flicka som kan ta hand om sig själv, det har hon sagt till mig flera gånger nu.

 

Solen ville inte riktigt komma fram, men det gjorde inte så himla mycket. Vi satt där en stund ändå.

 

Jag och Ida delade på en vegetarisk pizza med paprika, svamp, banan och kronärtskocka.

 

Andra åt kyckling, sallad och hamburgare. Jag hade bakat chokladbollar som också blev uppätna.

 

Så drack vi jordgubbsvin i plastmuggar och blandade rosévin med fanta. Det där sista nämnda var Carros idé och det smakade väl helt okej.

 

När det blev för kallt gick vi in igen. Vi spelade sanning eller konsekvens och åt muffins som Niclas hade bakat.

 

Vid halv elva-tiden sa vi "hej då" till Sös och några av oss gick ner till Möllevångstorget och satte oss på en uteservering med värmelampor. Det kändes som sommar. En mycket mysig fredag.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var ju bara oskyldiga bilder du lagt upp, men det är klart, allt bör ju inte dokumenteras :P. Kram

2011-05-22 @ 20:43:30

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0