En och en halv garderob full senare..

"Hur många klänningar har du?" frågades mig igår.
Jag blev rätt ställd och tänkte att jag skulle dra till med ett ganska högt tal. "Typ 50 stycken kanske." Efter jag svarat började jag tänka för mig själv. Inte kan jag väl ha 50 klänningar? Max 30. Mer går väl ändå inte?

Idag vaknade jag upp och var nyfiken. Jag måste veta. Hur många klänningar gömmer det sig egentligen i min garderob? Så jag ställde mig och började räkna. När jag kom över 30, tänkte jag "Okej, jag har väl 50 stycken då". Men när jag kom över 50 stycken, blev jag paff. Hur skall detta sluta?

Jag kan meddela att jag slutade räkna när jag nådde 70. Vilken vettig människa har 70 stycken klänningar i sin garderob? Då har jag inte ens räknat de som fortfarande är nerpackade i kartonger. Det kanske var ganska vettigt med klänningsförbud denna månaden ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0