Flitig tjej.

Jag pluggar.
Yesbox. Jag pluggar så mycket att mitt huvud snart sprängs och jag lär mig sådana saker som jag aldrig trodde att jag skulle göra.
Visste ni till exempel att man inte bör spara bilder i JPEG-format? Nixpix, då komprimeras bilderna alldeles för mycket och får en sämre kvalitet. Dock tar dem mindre plats på datorn.
Visste ni att det finns andra pappersformat än A? Jag trodde att det bara fanns A4, A3 och så vidare, men vad fel jag hade! Det finns även E-, C-, G-, D-, B- och F-format. Dock är A-formatet det vanligaste i Europa.
Sådant och definieringen av Ppi, Lpi och Dpi får jag sitta och trycka in i mitt lilla huvud. Allmänbildning för vissa, helt främmande för mig.

Kommentarer
Postat av: M

A och B-formatet visste jag. C trodde jag bara var kuvert som hade... :-)) Duktig tjej!! Puss

2011-11-23 @ 08:32:13

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0