Kapten Röd, Timbuktu och en himla massa mat.

Igår åkte jag och Dan in till Malmö för en helkväll på Malmöfestivalen!
 
Vi träffade upp Sös och Jennie och bestämde att det var dags att äta!
 
Det dumma är bara att Malmöfestivalen har för många alternativ och jag kan aldrig bestämma mig för vad jag vill ha. Men tillslut blev det cajunkyckling på Louisiana!
 
En hungrig Dan i den milslånga matkön.
 
Mmm, mat!
 
Så var det dags för Kapten Röd och vi tog plats på stortorget!
 
Han var helt okej måste jag väl säg. Jag kan inte jättemånga låtar, men de jag kunde var bra!
 
Så började det ösregna och jag och Dan sprang och ställde oss i en tunnel tillsammans med andra personer. När det slutade regna, kom vi ut och lyssnade klart på Kapten Röd.
 
Efter allt regn och gungande till musik, var vi sugna på lite mer mat. Jag och Sös bestämde oss då för friterad camembert med hjortronsylt. Oh, så gott. Vem gillar inte friterad, smält ost med sylt liksom?
 
Eftersom det var sista dagen vi skulle gå på festivalen så var vi tungna att äta och prova allt vi var sugna på. Dan köpte brända mandlar!
 
Jag tyckte den här glassen såg intressant ut, så en sådan ville jag ha.
 
Mycket god måste jag säga!
 
När klockan var 21.30 ställde vi oss på stortorget igen. Denna gång för att lyssna på Timbuktu! Här har vi Jenny och Jacob som gjorde oss sällskap!
 
Jennie och Sös!
 
Så kom Timbuktu ut och alla började gunga i takt till "Allt grönt".
 
Det var mycket, mycket folk som stod och trängdes!
 
Så dansade vi och sjöng med till "Alla vill till himlen", "Fallskärm", "Resten av ditt liv" och många, många fler. Det var en himla bra konsert och en perfekt avslutning på mitt och Dans festivalande. Vi ses om ett år igen, min kära Malmöfestival!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0