23:e December.

På lille julafton firade jag och Dan jul hemma hos hans föräldrar och även Dans pappas födelsedag! Vi hade dessutom köpt finmat till katterna. Så att de också får lite julstämning.
 
De var rätt nöjda minsann.
 
Så gjorde vi oss i ordning för att åka iväg!
 
Jag var julfin och hade en löskrage från Cubus.
 
Väl framme hos Dans föräldrar bjöds det på bubbel! Gott bubbel också minsann!
 
De hade dukat upp fint och vi lyssnade på den senaste skivan från "Så mycket bättre". Jag är ju helgalen i Miss Lis "1:a gången".
 
Istället för julmat blev det helstekt kyckling. Fruktansvärt gott. Dessutom är det skönt att inte tjata ut julmaten.
 
Så var det dags att äta!
 
Himla, himla gott! Nam, nam!
 
Efter middagen kom Lars över också för att umgås lite. Vi och Lars brukar inte byta julklappar, men i år fick han en flaska Cola Zero. Bara för att han hade varit extra snäll i år.
 
Så bytte vi julklappar, åt julgodis och mina snöbollskakor och drack jordgubbslikör. När vi var mätta och trötta var det dags att åka hem. Dagen efter var ju faktiskt julafton. Men vi hade så himla, himla trevligt och åt fruktansvärt god mat hemma hos Dans föräldrar. Det är så kul det där, att fira jul med två familjer. Det blir ju två julaftnar om året på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0