I vår gran.

Vår gran ser ut så här. Det är en plastgran vi fått låna av mamma och pappa. Jag och Dan har haft den kanske tre jular. Första året lånade den för att vi inte hade råd till en riktig gran. Jag var så himla sur och klagade jättemycket över att jag ville ha en riktig gran som luktar gott. Så året efter köpte vi en. Den barrade och välte och katterna slog på kvistarna så det fanns barr i hela lägenheten. Sedan dess har vi hållt oss till plastgranen. Men den är fin ändå.
 
I granen hänger bland annat cupcakes.
 
Vita kulor.
 
Och stjärnor. Massa glitter och röda kuler finns givetvis också.
 
Längst upp har vi en tung och sne stjärna. Den lutar alltid och vill aldrig stå rakt. Petig som jag är vill jag ju få den rak, men varje år står den snett.
 
Under granen ligger en massa julklappar! Dan får hela fem stycken från mig i år. Om det är för att det är många billiga julklappar eller för att han har varit extra snäll får han bestämma själv.
På ett paket skrev jag "God Jul Dan-Banan önskar Sofie". Det tyckte Dan inte var så jättekul så han skulle komma på ett smeknamn som jag hatade när jag var liten. Han försökte med "Sofie-fis" men det lyckades inte. Sedan gick han vidare till "Soffan" men det lyckades inte heller. Så sa Dan "Soffipropp" och jag gav ifrån mig världens "ÅÅÅH" och då visste han. Soffipropp skulle det bli. Jag hatade att bli kallad det när jag var liten. Hatar det fortfarande. Det är fult. Fruktansvärt fult. Allt för det där jäkla barnpogrammet. Men så här juligt är det hos oss i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0