Födelsedagstårta.

Idag har jag minsann bakat prinsesstårta! Jag fuskar lite dock och köper bara färdiga ingredienser, såsom vaniljkräm och sockerkaksbotten. Men tårtan blir god ändå!

 

Det mest roliga är ändå att pilla med marsipanen. Vika in den och hålla på.

 

Om det blir lite marsipan över så kan man rulla det till en ros! En prinsesstårta måste ju ha en ros.

 

En ros och lite blad.

 

Så kletar man på lite text med pyntgelé och förstör den vackra tårtan. Men den är nog god ändå! Den skall nämligen ätas ikväll hos mamma och pappa när vi firar min födelsedag. Jag fyller egentligen inte år förrän imorgon, men då ser jag "Sound of Music" på teater i Kristianstad! Så därför firar vi min födelsedag lite i förväg. Men det gör absolut ingenting.


Kommentarer
Postat av: Egoina

Finaste tårtan jag sett! :D

2012-02-25 @ 14:43:36
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0