Nyårsafton -11/-12

I lördags var det ju Nyårsafton och jag och Dan tillbringade den med 12 andra personer hemma hos Rebecka och Johan. Rebbe hade dukat upp så himla fint.

 

Danis var fin i lila skjorta och vitsilvrig slips.

 

Vi började laga maten och förbereda fördrinken direkt. Det tar ju trots allt sin tid att laga en trerätters middag för 13 personer.

 

Carro, Jag och Rebbe i action!

 

Fördrinkarna blev en blandning av vin, vodka och lime-läsk. De serverades så fort de resterande gästerna kom!

 

Till förrätt blev det stekt bröd med salt och olivolja, och ugnsvärmda kräftstjärtar med vitlök, smör och ost. Himla gott, om jag får säga det själv!

 

Till varmrätt blev det oxfilé med hasselbackspotatis, rödvinssås och baconinlindad sparris. Passade perfekt till nyår!

 

Vi åt mycket och länge.

 

Till efterrätt hade Rebbe gjort en vaniljpannacotta med kokta hallon till. Jag älskar pannacotta. Det slår chokladpudding när som helst.

 

På bordet hade vi lagt ut både tutor, girlanger och "party poppers". Är det nyårsafton så är det!

 

När vi hade ätit upp och pratat en stund, var det dags för paketleken! Alla hade köpt vars två paket för cirka 20 kronor, sedan slår man en tärning för att få antingen 1 eller 6 och då får man paket! När alla paketen är tagna fortsätter man att slå och tar då av varandra. Jag fick bara ett enda paket. Stackars mig.

 

Fina Rebbe.

 

I mitt paket låg det en stegräknare. Ganska bra att ha, trots allt!

 

Dan fick målarfärg!

 

När vi sedan var klara förberedde vi oss inför tolvslaget!

 

Vi gick ut på torget i Svedala och tittade på alla fyrverkerier och önskade alla ett gott nytt år!

 

Vi pussades också så klart.

 

Niclas hade köpt en sådan där lykta som man tänder och släpper upp i luften. Ganska mysigt och mycket lugnare än en massa raketer.

 

När vi kom in igen fick Caroline ett paket och dessutom sjöng vi "Vi gratulerar". Den 1:a Januari är nämligen Carolines födelsedag och den var vi ju självklart tvungna att fira!

 

Så dansade vi framför Rebbes och Johans TV, åt chips och firade Nyår lite till. Vid halv fyra somnade vi framför Sex and the City-filmen. En helt okej Nyårsafton, eller hur?


Kommentarer
Postat av: jawna

Ni ser ut att ha haft kul! Vi hade nästan likadan trerätters middag som ni, för 12 pers. Lite kul, kanske är det typisk nyårsmiddah ;P

2012-01-02 @ 22:35:22
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0