Kroatien, allmänt.

Nu tänkte jag lägga upp lite bilder som jag tagit under veckorna vi var iväg. Bilder som egentligen inte tillhör någon speciell kategori, utan bara finns.
 
Varje dag, efter vi kommit hem från stranden, gjorde vi oss fina och satt alltid och pratade, drack och åt snacks innan det var dags att gå ner till centrum för att äta. Vi brukar alltid hyra samma lägenhet när vi är i Kroatien. Men detta året hade den lägenheten råkat ut för en vattenolycka, och vi fick en annan lägenhet. Men den trivdes vi också bra i, så det gjorde inget.
 
På väg ner till centrum!
 
Carl mitt i gatan.
 
En kväll gick vi förbi en man som visade oss sina kattungar! Så himla söta. Man ville ta hem allihop.
 
Den här katten låg alltid på samma ställe, mitt på torget i centrum. Den flyttade in på sig och det spelade ingen roll hur många som gick på torget.
 
Dan och Carl.
 

En liten fågel.
 
På Krk har de en t-shirt-butik. Där var vi många gånger och gjorde våra egna t-shirts! Man fick välja ett tryck och vilken storlek och färg man ville ha på tröjan, sedan satte de fast trycket med hjälp av ett stort strykjärn och vips hade man fått sig en tröja!
 
Jag köpte en Star Wars-tröja! Den blev lite som ett plåster på såret för mitt munsår. Fy, vad skönt att det är borta nu. Men jag kan säga att jag aldrig har druckit så mycket ur sugrör som jag gjorde när jag hade den blåsan! Usch.
 
Den här bilden har ni redan sett, men ni kan få se den igen! Tyckte den var så himla rolig. Varken glass eller pistol, liksom?
 
Och det var de bilderna! I nästa inlägg tänkte jag att vi skulle gå igenom utflykter och turistattraktioner. Det kommer antagligen att bli det sista inlägget om vår resa! Sedan har ni nog fått se allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0