Kroatien, restaurangbesök och mat.

Nu tänkte jag att vi skall gå igenom en ny del av Kroatien! Nu skall ni få se lite måltider, vilka restauranger vi var på och glassbarer vi gick på.
 
En av våra favoritrestauranger på Krk var Nono. Dit gick vi en del. Mest för att äta pizza eller hemgjord pasta, men självklart hade de annat också. Efter maten fick vi alltid en gratis snaps och servitören var alltid så himla trevlig. Vi brukade nämligen få samma servitör varje gång vi åt.
 
Sedan har vi Galeb, som nog var den restaurang vi gick allra mest på. Den låg nere i hamnen och serverade god mat till ett rimligt pris! Dessutom så är restaurangen så himla fin! Även här fick vi nästan alltid samma servitör, och när vi inte fick honom kom han alltid och frågade hur det var med oss och om maten var god. Galeb var den restaurangen som vi gick till både vår första och sista kväll. Jag vet att Dan blundar på en bild. Men han blundar nästan alltid på bilder, så den får vara med ändå.
 
Så har vi vår älskade glassbar. Denna vet jag tyvärr inte namnet på, men det är nog den bar/restaurang som vi trivdes mest på. Här var vi nästan varje kväll. Varje gång vi kom in ropade servitörerna "My swedish friends!" och eftersom vi så ofta beställde en "Cup Denmark" blev den tillslut kallad "Cup Sweden". En av servitörerna, Micki, åt glass med oss medan den andra, Mario, satt med oss i nästan två timmar och pratade om allt från kriget i Jugoslavien till hur vädret är i Kroatien på vintern. I denna glassbar kunde man inte känna sig annat än välkommen.
 
Självklart gick vi till andra restauranger, åt glassar från andra glassbarer och drack drinkar på uteställen. Men dessa kommer jag varken ihåg namnet på eller har många bilder från. Utan dessa tre ställen tycker jag är värda att nämna och det är ungefär så våra restaurangkvällar sett ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0