Sölvesborg, Killebom och hemma hos morbror.

Igår tog jag och Dan vårt pick och pack och åkte till Sölvesborg. Där var det som sagt Killebom och marknad som vi var tvungna att gå på! Det gör vi nämligen varje år.
 
När vi väl var framme hämtade Pia oss i Bromölla och vi begav oss hem till min morbror! Där har jag bott många gånger, kan ni tro. Men det är väl så, när man trivs så himla bra någonstans.
 
Så begav vi oss till marknaden!
 
På marknaden kan man köpa allt från smycken och kläder till ballonger och godis! Vi köpte dock bara godis. Även om jag var sugen på att köpa en ballong.
 
I en leksaksbutik hittade jag en väska jag ville ha. Men jag fick inte köpa den för Dan.
 
När vi var små brukade vi även åka karuseller. Men det gjorde vi inte den här gången.
 
Så gick vi och köpte langos! Det är ett måste när man går på marknad. Bredvid mig ser ni min kusin Hampus. Han skrämde mig något så innerligt med den minen som han gör på bilden. Men visst ser han läskig ut?
 
Mmm, langos!
 
Så åkte vi hem till Ola och Pia, drack drinkar och åt kycklingsallad. Idag åkte vi hem och ikväll skall vi åka till Kroatien. Vi tackar Ola, Pia, Hampus, Tesse, Stefan och Hary för en fin vistelse i Sölvesborg och på Killebom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0