Thaigryta.

Nu skall ni få ett recept av mig! Det ni behöver är; wokade grönsaker, kokosmjölk, soya, röd currypasta och sweet chillisås.

 

Börja med att steka de wokade grönsakerna! Vi gjorde denna gryta vegetarisk idag. Om man inte vill ha den vegetarisk så är det bara att slänga i lite kyckling också. Passar hur bra som helst till.

 

Häll i kokosmjölken och låt puttra! Det brukar räcka med en burk kokosmjölk till mig och Dan. Dock gjorde vi det stora misstaget att köpa en lätt-variant idag. Blev inte alls lika krämig och god som den skall bli.

 

Också i med currypastan! Här gäller det att inte ta för mycket om man inte vill ha det superstarkt. Jag har gjort det misstaget många gånger. Så mycket som visas på bilden brukar jag ta.

 

Också lite sweet chillisås!

 

Lite soya!

 

Puttra, puttra.

 

Klart! Serveras med ris. Går hur snabbt och enkelt som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0