Några tankar denna fredag.

- Jag tittar mig i spegeln och förundras över hur långt mitt hår har blivit. Jag älskar det. Det skall fortsätta att växa tills jag ser ut som Zooey Deschanel. Eller i alla fall har likadan frisyr som henne. Hon är min bästa inspiration just nu.
 
- Vi har äntligen fått en diskmaskin! Den är inkopplad och allt. Vi använder den varje dag och jag funderar på om jag skall döpa den till Doris. Då har vi liksom en Dexter och en Doris. Men så tänker jag att det där med att namnge allting kanske bara är en dum grej.
 
- Jag är hungrig och skall snart på middag hemma hos Mamma och Pappa. Vi skall äta oxrullader och dricka vin. Precis som en fredagkväll skall spenderas.
 
- Ibland är jag inne i en "Jag vill köpa en hund"-period. Den brukar hålla ett par veckor, och när den är över så är jag så himla glad över att jag inte köpte en. Vi har redan två katter och jag tror inte att vi har tid med en hund. Dessutom har jag aldrig haft en hund innan och har ingen aning om hur man uppfostrar en. Men i vilket fall som helst är jag inne i en sådan period just nu. Jag viiiiiill ha en hund. Jag vill, jag vill! Jag tittar på Franska Bulldogar på blocket och tänker på namn som Buster och Frank. Om Dan någon gång hade tvärdumpat mig, dragit ur mitt hjärta ur bröstet och stampat på, då hade jag minsann inte tvekat. Jag hade tagit Isa under armen (Nima är nämligen Dans) och flyttat till Malmö. Där hade jag köpt mig en liten Buster och han hade varit den enda mannen i mitt liv under typ två år tills jag vågade bli kär på riktigt igen. Men så skall det såklart inte bli, fast det är tur att jag har en back-up plan ifall om att liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0