Tomat- och minestronesoppa.

Det var ju så himla längesedan ni fick ett recept av mig, så jag tyckte att det var dags. Förra veckan lagade jag och Dan tomatsoppa för första gången. Receptet hittade vi i en ICA-broschyr och idag tänkte vi lägga till spaghetti så att det blev en minestronesoppa!
 
Vi börjar i alla fall med att hacka en gul lök! Jag vet, sjukt fint hackat. Det var faktiskt Dan..
 
Fräs löken!
 
Pressa i en klyfta vitlök och fräs vidare!
 
Häll sedan i 500 gram finkrossade tomater och 5 dl vatten.
 
Då skall det se ut såhär! Låt koka upp i fem minuter.
 
Häll sedan i en tesked socker, peppar, salt och oregano. Låt koka lite till och sedan är tomatsoppan klar!
 
Eller så kan man göra som jag och Dan! Häll i alldeles för mycket pasta, låt koka lite till och voila! En misslyckad minestronesoppa eller pasta med tomatsås. Vilket som. Det var gott i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0