Påskaftonsklänning, middag och påskägg.

I lördags var det som sagt påskafton och jag såg ut såhär! Orange är ju faktiskt en påskfärg så jag smälte fint in i allt påskpynt. Lördagen började i vilket fall som helst med ett kalas för Dans farfar som hade fyllt 85! Dock blev det inga bilder därifrån. Men vi åt en väldigt god pastasallad och umgicks.
 
Därefter begav vi oss hem till mamma och pappa för ännu mer middag! Här har vi pappa!
 
Danis var såklart med i en ny fin skjorta han fick i födelsedagspresent av Sara och Ivan!
 
Mamma hade dukat bordet i påskens anda och både jag och Dan fick minsann påskägg! Man kan aldrig bli för stor för påskägg!
 
Så var det dags för middag! Eftersom vi redan hade ätit påskmat dagen innan, bjöds det på oxfilé, hasselbackspotatis och hemgjord konjakssås denna kväll! Himla gott minsann.
 
Carl-Pedal!
 
Till efterrätt blev det glace au four! Flott skall det vara minsann, när det är påskafton och allt.
 
Efter middagen kom den här kära pågen över på ett par öl! Mikael är lite som min bonusbror och vi lite som hans andrahandsfamilj. Det är fint när man är så nära vänner att man helt och hållet kan vara sig själv med varandra, precis som syskon.
 
Så spelade vi musik och pratade tills klockan var ett på natten. Fast egentligen blev klockan helt plötsligt två för det var dags att vrida fram klockan en timme. Resten av helgen har jag minsann bara jobbat. Men det var en så himla fin påskhelg med vänner och familj. Så bra att jag faktiskt gick upp hela två kilo. Då vet man att det bjudits på god mat i alla fall! Resten av veckan skall jag försöka andas igenom min livskris och bara försöka vara mig själv. Tack för fina kommentarer och sms! Det är skönt att veta att man inte är ensam i hetsen om att bli vuxen alldeles för snabbt.

Kommentarer
Postat av: M

Mysigt att umgås!! Blev ju mycket av den varan i helgen!! :-) Puss och kram!

2013-04-03 @ 08:03:02

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0