Mormor och Åhus.

I torsdags packade jag och Dan våra väskor och satte oss på tåget mot Kristianstad. Vi skulle nämligen hälsa på Mormor i Åhus!
 
Fina Danis!
 
I Åhus var det jättefint väder! Jag, Dan, Mormor och min morfars bror Eve satt ute och njöt av den fina utsikten. Mormors trädgård är så himla fin.
 
Efter en lång och trevlig dag med god mat och mycket prat, bestämde jag, Dan och mormor oss för att gå ut och äta. Men först ett glas vin i trädgården!
 
Vi gick till en restaurang nere i hamnen som heter Pråmen. Den är liksom utbyggd så att man sitter ute i vattnet. Riktigt häftigt faktiskt!
 
Fina mormor!
 
Så fick vi in maten! Den var god och väldigt prisvärd! Jag åt stekt sill med mos, mormor åt en räkmacka och Dan en köttbullemacka. Jag har suktat efter stekt sill med mos hela sommaren och då passar det ju alldeles utmärkt när man är på en mysig restaurang i Åhus. Därefter gick vi hem och tittade på en kriminalserie på TV4. Den var spännande trots att jag somnade i soffan. Men det får man göra efter en rolig och trevlig dag. Dagen efter tog vi tåget hem igen och det var slutet på vår Åhus-tripp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0