Julfirande dag 1 - Hos mamma och pappa.

I lördags var det dags för att börja julfirandet, så vi höll till hemma hos mamma och pappa och åt julbord och klädde granen.
 
Carl och Christoffer hade byggt ett pepparkakshus. Mycket tjusigt.
 
Lillebror Carl!
 
Danis!
 
Så var det dags för mat! Älskar julmat, så himla gott. Jag hade minsann gjort egen sill också som gick att äta och allt. God var den också! Mynta, apelsinskal och ingefära hade jag i den.
 
Fisktallriken!
 
Carl och Christoffer!
 
Tända ljus måste man såklart ha vid julfirande.
 
Och här har vi hela min familj! <3
 
Mamma i sina nya, fina glasögon!
Varmrättstallriken med sylta, julskinka, köttbullar och jansons frestelse. Åh, så gott.
 
Vi doppar ju i grytan varje år och jag tycker att det är så himla gott. Men det är väl kanske för att jag växt upp med det. Tekakor och skinkspad, hur kan det vara gott liksom? Men jo, alldeles alldeles underbart som askungen brukar säga.
 
Så var det dags att klä granen!
 
Jag och lillebror Christoffer!
 
Julgranen blev så himla fin så!
 
Så satte pappa i stjärnan som han gör varje år och stylade sig lite inför kameran. Så var granen färdigklädd!
 
Så fick vi alla vars ett paket. Jag och Sös fick fina örhängen! Sedan gick jag och Dan hem och sov för jag skulle jobba dagen efter. Men så såg första dagen med julfirande ut! Himla mysig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0