Julklänningar.

Jag vet att jag är så himla dålig på att skriva just nu. Det blir liksom så när man skall bli klar med inlämningsuppgifter, köpa klart alla julklappar och försöka ha ett liv samtidigt. Men nu skall vi försöka ha lite jultema här i bloggen! Först ut är ett inlägg om julklänningar! Vad har jag egentligen haft på mig på Julafton de senaste åren?
 
Julafton 2008 såg jag ut såhär! Då var jag 18 år och hade precis blivit tillsammans med Dan. Vi hade varit tillsammans i en hel månad minsann. Här är jag i mitt gamla rum med sidenlakan och en Zoegas som sover fint i bakgrunden. Jag hade brunsvart hår, lugg och en röd skjortklänning. Det var nog i den här vevan Sex and the City-filmen släpptes också för det var så himla populärt med de där blombroscherna.
 
År 2009 var första året jag och Dan firade tillsammans. Här har jag ingen ordentlig bild på vad jag hade på mig, men det var en röd klänning med vita prickar. Här började intresset för 50-tals modet komma och jag ville helst klä mig i puffiga, stora, prickiga klänningar. Luggen är borta igen! Den kommer och går lite som den vill minsann.
 
År 2010 var vi hos mormor i Åhus och jag började äntligen använda en riktig kamera. Jag bar en röd 50-tals klänning beställd från England och hade farmors gamla brosch. Luggen var dessutom tillbaka igen.
 
Julafton 2011 bar jag en röd klänning från Asos som jag tyvärr inte har en bild på. Men här är en bild från Lillejulafton när vi firade jul med Dans släkt. En röd klänning från Nelly och en vit skjorta under. Har för mig att klänningen var sådär otroligt billig. Typ 79 kronor eller något, men vad vet jag. Nu hade vi flyttat till Löddeköpinge och lämnat lägenheten i Kävlinge. Jag och Dan hade precis börjat studera och var klara med vår första termin dessutom!
 
Här har vi två bilder från förra året! Den första bilden med svart kjol och en röd, tajt klänning under är från Julafton. Då firade vi hemma hos mamma och pappa tillsammans med mormor, moster och kusin Sanne. Den andra bilden med blå klänning och röd kofta är från Lillejulafton när vi firade med Dans familj hemma hos hans föräldrar.
 
Oh, vad jag saknar min lugg när jag tittar igenom dessa bilder. Min fina, fina lugg. Får väl klippa tillbaka den sen igen. Jag vet redan vad jag skall ha på mig denna Julafton. En röd klänning som dessutom inte är ny! Jag köpte den till min och Nejas födelsedagsfest, men den passar perfekt till Julafton också. Bilder får ni se då! Längtar som tusan.

Kommentarer
Postat av: Egoina

Snedlugg är superfint på dig också, så avvakta lite. Men du är fin i allt <3 !!!

2013-12-21 @ 00:53:36
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0