Dag 3 i Sölvesborg.

Så blev det torsdag och vår sista dag i Sölvesborg. Dock skulle vi inte åka hem förrän runt fem-tiden och bestämde oss för att åka ut på äventyr!
 
Vi bestämde oss för att först åka till Siesjö där Pia jobbar!
 
Härliga natur!
 
Vi stannade och fotograferade ungefär varannan minut.
 
Men det är väl så när man är på upptäcksfärd!
 
Vi hittade världens minsta groda som jag döpte till Nils.
 
Så gick vi ner till en sjö. Dan låtsas att han ser något intressant.
 
Vi gick vidare och såg en trollslända. Jag tror att det är en trollslända i alla fall.
 
Så himla fint.
 
När vi var klara i Siesjö och säkra på att vi inte hade fått fästingar, så begav vi oss till Norje och Monsunen för att bada! "Va, åkte ni ända till Norge?" tänker ni. Men det gjorde vi inte. Vi åkte till Norje. I Blekinge.
 
Vattnet var kallt så det blev bara två snabba dopp. Men nu har jag minsann badat i havet denna sommaren. Nästa gång får det gärna vara mer än 17 grader. Tack.
 
Därefter åkte vi och tittade på både Hällevik och Valje. Vi stannade och fikade dessutom. Toast med mozarellaost, soltorkade tomater och oliver är ju inte så himla fel. När vi var klara med vår lilla utflykt åkte vi hem för att packa och sedan tog vi tåget hem. Men det hade varit ett par perfekta dagar i mitt älskade Sölvesborg och det tackar vi Ola, Pia och Hampus för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0