Dagen Hampus konfirmerade sig.

I lördags åkte hela stora familjen upp till Sölvesborg för att gå på konfirmation! Det var ju min älskade kusin Hampus som skulle konfirmera sig.
 
Sös var lika fin som vanligt!
 
Jag älskar den här bilden! Både Dan och Sös på samma bild! Dessutom skymtar man morfars bror Eve där bak!
 
Fina lillebror!
 
Kyrkan i Sölvesborg är så himla fin. Mamma och pappa gifte sig i den här kyrkan, för sisådär 26 år sedan.
 
Hampus Nilsson, det är min kusin det!
 
Carl och pappa.
 
Så började konfirmanderna gå in!
 
Så började redovisningen.
 
Prästen började prata om att människor har regler för vad man får och vad man inte får göra i kyrkan. Så utbrast hon att "plötsligt händer det!" och konfirmanderna började dansa macarena! Vilken syn!
 
Det är inte ofta man dansar macarena i en kyrka minsann!
 
Så sjöng vi och skänkte lite pengar.
 
Danis var söt och sjöng med.
 
Hampus!
 
Så var det dags för nattvarden! Jag tar alltid nattvarden och renar mig från alla synder. Även om man inte tror på det så kan det ju inte skada liksom.
 
Så var konfirmationen över!
 
Och alla konfirmander ställde upp sig så att man kunde fotografera!
 
Mormor och Pia!
 
Kusin Therese!
 
Stefan och Carl.
 
Så fick vi krama om fina Hampus och berätta hur duktig han var!
 
Därefter åkte vi hem till morbror Ola och Pia för att äta buffé! Så sanslöst gott och mycket att välja på.
 
Hampus gör alltid den här minen bara för att han vet att jag tycker den är så himla läskig. Jag dör varje gång. Han ser ut som schizofren seriemördare.
 
När vi sedan hade ätit upp var det dags för tårta! Efter ett par timmar åkte vi hem, mätta och belåtna. Men en sådan himla mysig lördag med vår fina släkt. Imorgon åker jag och Dan till Sölvesborg igen. Det skall bli så himla roligt. Jag älskar Sölvesborg och hade gärna kunnat köpa mig ett fint hus där om några år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0