Maricas möhippa.

I onsdags hade vi med Neja som ledare smidit planer. Min kära vän Marica skall nämligen gifta sig till helgen och då måste man givetvis anordna en möhippa! Vi anlände till Maricas jobb för att kidnappa henne.
 
När alla hade samlats sprang vi in för att ta henne!
 
Fina Nejis stod redo med Maricas uniform.
 
Sara var också med!
 
Vi stod och väntade ett litet tag tills Marica hade jobbat klart.
 
Därefter bytte Marica om och fick ett glas vin!
 
Finfina Marica!
 
Så begav vi oss vidare till Helsingborg för vårt första äventyr! Först och främst skulle Marica rita en tavla som hon senare under kvällen skulle få såld.
 
Fint skulle det bli!
 
Och alla dokumenterade undertiden.
 
Tillslut såg det ut såhär! Ett riktigt mästerverk! Målningen föreställer Marica, hennes blivande man Roger och deras hund Fuji. Mycket tjusigt!
 
Därefter gick vi vidare till en studio! Vad skulle vi då göra här?
 
Just det! Spela in en skiva till Roger! Vi sjöng "Du är min man" och "Tommy tycker om mig" fast med "Roger" istället för "Tommy".
 
Det var jätteroligt och Marica fick sedan två fina skivor!
 
Medan vi väntade på att skivan skulle bli producerad och klar, gick vi till Shell för att köpa en glass. Här hittade vi ett perfekt viloställe!
 
Fast vi ville hellre äta vår glass i solen.
 
När skivan tillslut var klar åkte vi vidare till nästa äventyr!
 
Vi skulle nämligen spela minigolf! Det var perfekt väder för att vara ute och spela dessutom. Mer tur med vädret kunde vi faktiskt inte ha.
 
Vi hade dessutom målat Marica i ansiktet lite. Självfallet måste hon ha sin blivande mans namn i pannan!
 
Så började vi spela. Jag kommer inte ihåg vem som vann, men jag vet att jag kom trea. Delad med någon annan. Men fortfarande, trea!
 
När vi sedan hade spelat klart gick vi vidare till restaurangen som inte låg så långt bort från golfbanan.
 
Det var en fin och mysig restaurang.
 
Jag var dödshungrig och beställde in en hamburgartallrik. Nam nam.
 
Vi avslutade kvällen med att Marica fick göra lite uppdrag. Här får hon sålt sin tavla för hela 20 kronor!
 
Fina människor!
 
Så kramade jag mina fina vänner hej då och tog sedan tåget hem. Men det hade varit en så fin och trevlig kväll. Nu önskar vi Marica ett stort lycka till och en fin bröllopsdag!

Kommentarer
Postat av: Jaana

Åh, vem hittade på aktiviteterna?? Ni ser ut att ha haft riktigt kul :)

Svar: Det var Neja! :) Ja det var roligt!
Sofie

2013-07-23 @ 22:04:19
URL: http://jawnas.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0