Eurovision, semifinal nummer två.

Igår åkte jag, pappa, mamma och min lillebror Carl för att se på genrepet inför semifinal nummer två av Eurovision Song Contest i Malmö. Här får ni ett par halvdåliga mobilbilder. Jag ville nämligen inte kånka på kameran när det är så mycket folk runt omkring. Men här har vi i alla fall inspelningen av Ola som spexade lite! Ola dyker ju upp i försnacket innan Eurovision och idag letade jag frenetiskt efter mig i bakgrunden, men icke! Jag får väl vara med på TV en annan gång istället.

 

Jag köpte en svensk flagga och var fruktansvärt nöjd!

 

Jag och lillebror Carl!

 

Carl!

 

Så började showen.

 

Här har vi en liten och suddig Petra Mede!

 

Vi fick ju halvbra platser, men man skall inte klaga. Vi fick platser överhuvudtaget i alla fall!

 

Här har vi bidrag nummer ett, Lettland.

 

Finlands bidrag.

 

Vi hade platser så att vi såg bakom scenen också.

 

Georgien!

 

Inget Eurovision utan guldregn såklart!

 

Norges bidrag var väldigt bra! Även om Danmarks låt är snäppet bättre.

 

En av mina favoriter var faktiskt Schweiz, men de gick inte vidare. De låtar jag tycker är bra brukar inte gå vidare. Vet inte riktigt om jag skall tolka det som att jag har dålig smak.

 

Så har vi ju Rumäniens låt. Jag vet inte alls hur jag skall placera den. Dålig text, konstig röst, bra musik och fantastiskt framförande. Både bra och dålig på en och samma gång liksom. Den gick ju vidare i alla fall. Så en del av Europa tyckte i alla fall att den var bra.

 

Så fick jag ett kärt återseende av kära Darin i mellanspelet. Han kom lätt dit bara för att sjunga för mig. Ja, så var det.

 

Och älskade Agnes! Morfar brukade alltid säga att jag var lik Agnes. Jag vet inte riktigt om det stämmer, men det hade ju inte varit helt fel att se ut som henne. Efter att de hade gjort en låtsas-röstning så åkte vi hem. Det var bara ett genrep, men det var ändå så himla roligt. Det är trots allt inte varje år som Eurovision hålls i Malmö. Nu längtar jag tills lördag och den stora finalen! Heja Sverige och Danmark!


Kommentarer
Postat av: M

Så kul att du är så nöjd!!! :-)) Puss på dig!!

2013-05-17 @ 08:16:19

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0