En lördag med Malmö Mässan och trerätters middag.

I lördags åkte jag, mamma, pappa och mina två bröder till Malmö Mässan för att kolla på deras julmässa. Det var ju inte jättemycket att hänga i julgranen (haha) måste jag säga. Vi köpte lite sill och glögg och stannade bara i 40 minuter. Men det var ett litet trevligt sätt att få dagen att gå. Därefter begav vi oss till Rosengård för att äta falafel!
 
På kvällen bjöd vi in oss själva på middag hemma hos mamma och pappa. Till förrätt blev det champinjonsoppa. Så himla, himla gott.
 
Till varmrätt blev det biff med råstekt potatis och hemgjord bearnaisesås. Nam nam.
 
Till efterätt blev det crème brulée.
 
Kvällen slutade med att Dan fick sitta med de här tre iPhone-galna människorna. Vi hade kommentarskrig på facebook och höga diskussioner om Sverige Demokraterna. Vi håller självklart inte på dem och avskyr allt de står för med vartenda ben i kroppen. Dock så menar vi att istället för att undgå deras frågor och uttryck i debatter borde de andra partiledarna lite ge tillbaka med samma medicin. Svara på samma sätt som de gör fast liksom med helt andra ståndpunker. För jag menar, älskar vi inte Sverige precis så som det är? Öppet och fördomsfritt? Det tycker jag minsann.

Kommentarer
Postat av: M

Urtjusiga bilder!! ;-) Puss o kram

2013-11-18 @ 11:11:42

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0