Gåsamiddag.

 
I lördags var jag, Dan och Lars hemma hos Lars och Dans föräldrar på lite gåsamiddag. Dans mamma hade tillagat vildgås, kokt potatis, brunsås, rödkål och brysselkål. Nam, nam. Så himla gott. Det passar ju hur bra som helst med gåsamiddag såhär i November dessutom. Efteråt bjöd Dans pappa på en jättefin öl! Jag dricker ju inte öl, men om jag hade gjort det hade jag köpt hem ett dussin av de här flaskorna bara så att de kunde pryda bordet så himla fint. Dessutom kan man ju ha flaskorna som små vaser! Lite sjömanstema på det hela. Efter vi hade ätit tittade vi på "Så mycket bättre" och så roligt det var att få se gamla låtar av Nationalteatern göras om. Jag får tacka pappa för vetskapen om detta band, då han tycker mycket bra om Nationalteatern. Sedan åkte vi hem och tittade på Despicable Me 2, en underbar animerad film. Se den! Så såg vår lördag ut, trevlig och fin på många sätt och vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0