Man of Steel.

 
Oh, säger jag bara. Det är ju inte hemligt att jag är en serie-nörd. Jag älskar Batman, Spindelmannen och Captain America. Ja, det mesta från Marvel Comics och DC Comics faktiskt. Det är liksom något speciellt med att se filmer som brukade vara tecknade avsnitt man som liten följde på söndagsmorgnarna. Nu har jag äntligen sett filmen "Man of Steel" som givetvis handlar om Clark Kent och Stålmannen. Jag vet att en del inte tycker att den skildrar den riktiga stålmannen. Jag vet inte om de stör sig på att Lex Luthor inte är skurken i denna film, utan Zod från Krypton eller om det är att Lois Lane vet för mycket än vad hon egentligen ska. Men jag tyckte det var skönt med ombytning! Vi har sett den vanliga stålmannen så många gånger nu, vi vill ha något mer modernt och fräscht samtidigt som den tar vara på historien. Det är just det "Man of Steel" gör, det vinklas bara lite. Jag är i alla fall grymt glad att Henry Cavill spelar Clark Kent. Han är precis som jag vill att Stålmannen skall vara! Från svarta hårlockar till markerade kindben. En film om utomjordingar, jordens undergång och obeskrivlig kärlek, det är just sådant vi behöver för att förgylla våra mörka höstkvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0