När Sofie har pluggat två dagar i sträck.

När Sofie inte gjort något annat än att läsa i en bok och skriva i ett dokument två dagar i sträck, ser hon ut såhär! Luggen totalt ofixad, påsar under ögonen och ruffsigt hår. Eller ja, så ruffsigt mitt extremt platta och silkeslena hår kan bli.
 
Ja, ni ser ju nästan hur trött jag är. Egentligen är jag inte trött som i att jag behöver sova, utan bara utmattad. Jag behöver tänka på något annat än nollpunktsanalys och totala kostnader. Jag är dock så himla glad över att jag har tränat både idag och igår. Annars hade jag varit så himla, himla rastlös.
 
Och såhär ser min bok ut! Världens bästa bok måste jag meddela. Kalkyler som besultsunderlag heter den och är skriven av Göran Andersson. Den har hjälpt mig så himla mycket genom dessa matematiska case jag haft i kursen Grafisk Affärsverksamhet. Imorgon måste jag lämna tillbaka den. Så himla hemskt. Vill inte skiljas från den. Det värsta är att jag är allvarlig. Den tar svåra och komplicerade formler och förvandlar detta till något enkelt och logiskt som jag helt plötsligt förstår! En sådan bok måste man ju bara tycka om. Nej, nu skall jag ta en paus och titta på film. Det förtjänar jag minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0