Dagen Desirée fyllde 26 år.

I lördags jobbade jag först till 16 och cyklade sedan hem för att göra vid mig. Det var nämligen dags för Des födelsedagskalas och det var dessutom just i lördags som hon fyllde år!
 
Så begav vi oss till Malmö och hem till Desirée och Micke. Vi möttes av ballonger i vardagsrummet. Älskar hur Des alltid går "all in" när hon fyller år.
 
Dan, Markus och Joakim slog sig ner i vardagsrummet.
 
Johanna och Steve!
 
Det fanns dessutom gnuggis-tatueringar och det måste man ju ha såklart!
 
Så hälsade vi på flickorna i köket.
 
Det fina födelsedagsbarnet!
 
Bästa Jaana.
 
Som satte en gnuggis på skulderbladet. Mycket tjusigt.
 
Mia, Amanda och Louise.
 
Jag var glad!
 
Och fick också några gnuggisar såklart!
 
Des och Amanda!
 
Vi tog tusen bilder som man måste göra när det är fullt av ballonger i vardagsrummet.
 
Och instagrammade lite också såklart.
 
Jaana och jag, vackra som få!
 
Så öppnade Desirée sina paket! Hon fick massvis av fina saker från fina vänner.
 
Därefter var det dags för mat! Korv i bröd på ett rejält sätt.
 
Stora bröd, goda korvar, inlagd gurka, inlagd rödlök, vitlökssås och hemgjord ketchup. Hur gott?!
 
Dan var nöjd i alla fall!
 
Steve också!
 
När vi hade ätit upp var det dags för ett quiz!
 
Vårt lag fick heta "sms" eftersom medlemmarna var jag (Sofie), Micke och Steve.
 
Men först var det dags för fireball!
 
Mitt lag var pepp!
 
Fina Des!
 
När vi var klara med quizet så var det dags att rätta det. Mitt lag och Dans lag hade lika många rätt, så för att få reda på vem som skulle vinna fanns det en utslagsfråga som var "Hur många procent av USA är täckt med vatten". Jättesvår fråga! Dans lag svarade närmst. De fick bada i konfetti och fick vars en liten present.
 
Så åkte jag och Dan vidare till Big Slap. Vi hade ju inte varit där på hela kvällen och tänkte att vi nog i alla fall skulle få vara där en timme. Men när vi kommer fram vägrar de släppa in oss? Varför? Jo, för att min kamera hade ett avtagbart objektiv och därför fick vi inte ta med det in. Hade kameran istället haft ett fast objektiv hade det gått bra förklarade dem. Eftersom jag och Dan precis hade gått en halvtimme från Des och inte hade någon bil att lägga kameran i så var det bara att traska tillbaka till Des. Inget Big Slap alltså. Men vi fick armbandet i alla fall! Typ det dyraste armbandet jag någonsin köpt. Såhär ledsen var jag i alla fall!
 
Men fina Des tröstade oss med en god tårta och lite fireball. Det blev alltså en bra kväll ändå trots att det inte blev något Big Slap för vår del. Så dansade vi och kramades med fina människor och klockan halv två tog vi bussen hem för att sova. Så tackar vi Des för en väldigt rolig och fin kväll! Jag tycker att du kan fylla år flera gånger om året! <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

Så fint! <3

2014-08-05 @ 21:56:56
Postat av: J

Haha, ÄLSKAR underifrån-bilden på dig! :D <3 Jättefina bilder, blir så glad igen av påminnelsen om helgen!

2014-08-05 @ 22:53:12
URL: http://jawnas.se
Postat av: Des

Åh yay! Vilken ypperlig sammanfattning av kvällen <3

2014-08-06 @ 01:06:37

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0