Danmark, dag 2: Visit Carlsberg och hemresan.

Så fortsätter vi titta på det allra sista från Köpenhamn! Vi gick mot Visit Carlsberg som ni minns.
 
Spännande.
 
Vi gick förbi en stor elefant.
 
Och hamnade på Carlsbergs gamla bryggeri, även kallat Visit Carlsberg. Med våra köpenhamnskort ingick en runda inne på bryggeriet samt vars två öl eller läsk. Jag drack en halv öl eftersom jag inte tycker att det är så gott och höll mig därefter till läsk.
 
Gamla Carlsberg-bilar.
 
När vi druckit upp våra första öl påbörjade vi färden.
 
Först ut var gamla bilder på Carlsbergs bryggeri samt skulpturer på grundarna.
 
Dan fick dricka originalölen som jag tyckte smakade örk. Dan var nöjd dock!
 
Så fortsatte vi och tittade på ölflaskssamlingen.
 
Hur många flaskor som helst samlade. Det var intressant att titta på de riktigt gamla flaskorna också.
 
Så fortsatte vi rundan.
 
Läste lite om ölens och Carlsbergs historia.
 
Jag fastnade lite på 40- och 50-talet såklart.
 
Så tittade vi på de gamla omklädningrummen och de gamla maskinerna. Älskar att de hade satt ut lite olika dockor så att det skulle kännas mer realistiskt.
 
De hade några hästar också som jag såklart inte vågade klappa. Om de sätter ut en skylt där det står "Klappa på egen risk" så är det ju klart att man inte vågar klappa? Kanske är värsta ninjahästen eller något. Never know, liksom.
 
Stallet.
 
Finfina gamla bilar.
 
Efter att vi köpt lite suvenirer var det dags att bege oss vidare in till stan igen.
 
Vi åt middag på KFC till exempel.
 
Fina Köpenhamn.
 
Så gick vi en sväng på Tivoli igen innan jag och Dan började känna oss sjuka och bestämde oss för att åka hem till Sverige igen. När vi väl kom hem hade vi feber och var sängliggandes i 4 dagar. Underbar semestervecka. Men vi fick i alla fall två fina dagar i bästa Köpenhamn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0