19:e December, Julfirande hos Desirée.

I fredags var jag som sagt hemma hos Desirée på julfirande! Självklart måste man fira lite jul med finfina vänner också. Jaana och jag hade matchat, ungefär. Fast hon hade röd kjol och svart tröja, medan jag hade tvärtom.
 
Här är vår fina värd! Älskar Desirées hårfärg, den är så himla Ariel-fin liksom.
 
Vi började kvällen med lite glögg och godis.
 
Alla var sådär julfina.
 
Jag brukar dricka flera flaskor glögg i december, men inte detta året dock! Därför känns det fint att få dricka massor nu i juldagarna.
 
När vi druckit upp glöggen var det dags att baka pepparkakor.
 
Och dekorera dem.
 
Man måste äta några också såklart, annars är det inte lika kul att baka.
 
Såhär tjusiga blev mina pepparkakor!
 
Skulle dekorera en katt, men någonstans blev det fel. Istället blev det en galen kattuggla, men det funkar ju också bra.
 
Medan vi lekte med pepparkakor och kristyr så började Des förbereda maten.
 
Sedan bestämde hade Desirée hittat det HÄR receptet på butterkaka med saffran som vi givetvis var tvungna att testa!
 
Kavla, bre ut mandelmassa, skära, rulla och ner i en form. Pensla med ägg och in i ugnen!
 
Så dukades maten fram. Oh, julmat alltså!
 
Mmmm!
 
Så åt vi tills vi dog ungefär. Det var väldigt, väldigt gott precis som det brukar vara hemma hos Desirée.
 
När vi ätit upp gick vi in för att vila lite i soffan i vardagsrummet. Såhär fina blev våra pepparkakor förresten!
 
Sedan blev det dags för julklappsleken! Älskar det, man blir ju alldeles lyrisk och vill ha aaaalla klapparna.
 
Såhär glad är man när man vunnit en massa paket! Som barn, ungefär. Sedan öppnade vi dem och började ta från varandra igen. Jag vann en kortlek förresten!
 
Så åt vi butterkakan med saffran som blev mycket god och rullade därefter hem klockan 01.00. Tack fina Desirée för att du alltid anordnar så fina tillställningar <3

Kommentarer
Postat av: Des

Tack själv finis! ❤️

2014-12-21 @ 20:15:15

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0