24 December, Julafton.

Så kom den 24 December och Julafton. Jag älskar Julafton och längtar hela December efter denna fina, fina dag. Jag känner mig alltid så tom när den är över. Men i vilket fall som helst dokumenterade jag hela dagen, och det ska vi ju kika på! Jag såg ut såhär som ni minns!
 
Klänning från Zalando och supergammalt diadem från Glitter tror jag.
 
Dan var så julig och fin i mörkbrun skjorta och röd fluga.
 
I vardagsrummet hade mamma och pappa dukat upp med finservisen till elva personer.
 
Jag hängde vid granen lite och spanade in alla fina paket.
 
Här kommer dessutom en lite bättre bild på mina naglar! Jag kunde ju inte bestämma mig riktigt vilken färg jag skulle ha, så jag tog både vitt och rött. Rött, vitt och grönt tycker jag är julens färger, så det passade ju bra.
 
Sedan blev det dags för maaaat! Alltså, det finns inget som slår mammas och pappas julmat! Inget alls faktiskt.
 
På vårt bord hittar man sill, lax, brunkål, janssons frestelse.
 
Ägg, sallad, dopp i grytan, ost, kex, julskinka, rödkål, potatismos.
 
Köttbullar och prinskorvar och mycket annat! Mormor hade gjort hemgjorda köttbullar som självklart var så otroligt goda. Jag åt nog en 7 stycken ungefär.
 
Jag och Danis.
 
Började såklart med det kalla, som vanligt. Men självfallet glömde jag helt bort att fotografera den varma maten sen! Förstår inte hur jag lyckas? Det var gott i alla fall!
 
Fina familjen <3
 
Det var extra kul för lillebror Carl var hemma från Piteå.
 
Och kusin Caroline hade precis kommit med tåget från Stockholm! Hur fint? <3
 
Efter maten var det såklart dags för Kalle Anka! Henrik Dorsin var julvärd i år om ni har missat det. Han var hur bra somhelst!
 
Lika bra som vanligt såklart.
 
Christoffer!
 
När det var klart gick vi ner för att vänta på Tomten. Här ser ni hur julfina jag och Dan var!
 
Vi hade sååå många paket under granen så det var helt otroligt.
 
Hittade tvillingarna såhär i mammas och pappas säng. Dagens ungdom alltså.
 
Så efter många om och men kom Tomten! Christoffer var en alldeles ypperlig tomte.
 
Mina paket!
 
Sös, kusin Sanne och Kusin Caroline.
 
Så gick vi laget runt och alla öppnade vars ett paket i taget, så att alla fick chansen att se vad det var för något.
 
Jag fick en ny kamera (!!!) av Dan och blev såhär glad! Lägg märke till Christoffer i bakgrunden.
 
När vi öppnat klart alla presenter var det dags för mormors hemgjorda risgrynsgröt!
 
Dog nästan av mättnad efteråt. Men otroligt gott!
 
Sedan var det dags för att ha ett julquiz som jag hade förberett!
 
Pappa, Carl, Christoffer och Sanne förlorade quizet med bara en poäng! De båda lagen var så otroligt duktiga.
 
Och så avslutade vi julafton med att spela Ryktet Går som Dan fick i julklapp av Sös. Vet ni hur otroligt roligt det här spelet är? Vi har spelat det fem gånger redan och är fortfarande lika roligt. Men så såg vår julafton ut! Hoppas er också var mysig och fin och fylld av kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0