Bara fem månader kvar.

Idag fick jag ett så himla sug efter sommaren. Jag saknar värmen, att springa runt i klänning utan strumpbyxor och att känna doften av alla fina blommor runtomkring.
 
Jag saknar hur fin mormors trädgård blir när klockan är 19.00 och det fortfarande är ljust ute.
 
Jag längtar efter att dricka sött, vitt vin på terasser och i trädgårdar, och känslan av att vara ledig dagen efter bara för att det är sommarlov och skolan har slutat.
 
Jag saknar sommar-Åhus. Fina, fina Åhus.
 
Jag längtar till Malmöfestivalen och hoppas, hoppas, hoppas att de kommer sälja fisktacos i år igen.
 
Ett sommarfint Malmö.
 
Färgglada naglar och peppade festivalkompisar.
 
Och att vistas ute så mycket som det bara går och inte bry sig om att TV-serierna har slutat gå för helt plötsligt har man tusen roligare saker att göra. Men allra mest just nu saknar jag min kamera. Skall fotografera som tusan med den hädan efter. Min mobil ger inte lika fina bilder helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: jawna

Ååååååh, SOMMAR!!!! <3

2014-01-17 @ 16:01:16
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0