Linnéas och Robins bröllop: Del 2.

Så fortsätter vi dokumentationen från Nejas och Robins bröllop. Var beredd på bildbomb!
 
Som ni vet anlände brudparet i sin jaguar till Kågerödslund där bröllopsfesten skulle hållas.
 
Alla gäster stod redo att fotografera och hylla de nygifta.
 
Finast i hela byn.
 
Så drack vi fördrink och skålade för brudparet!
 
Nejas systers pojkvän hade gjort Pink Lemonade som var otroligt god och i den finaste rosaröda färgen.
 
Roger, Johan och Dan var stiliga och fina.
 
Rebbe, Sös, Carro, jag och Sara.
 
Det var otroligt fint väder och väldigt fin miljö kring lokalen.
 
Elias och Louise.
 
Medan vi i brudföljet fotograferades gick de resterande gästerna tipsrunda. Här gås svaren på frågorna igenom. Det vinnande laget fick ett pris och allt!
 
Caroline!
 
Fina Danis.
 
JB som var bestman.
 
Så ringde klockan och det var dags att gå in och sätta sig.
 
Jag satt tillsammans med de andra brudtärnorna och bestman.
 
Rana som är gift med Robins bror var toastmadame och en riktigt bra sådan! Här håller hon sitt eget tal.
 
Det fina brudparet!
 
Så fort vi klingade i glasen var Robin och Neja tvungna att ställa sig på sina stolar och kyssas. Vi klingade i glasen massvis av gånger.
 
I bröllopsprogrammet fanns det en hashtag som skulle användas om man instagrammade. Så det fick ju såklart bli några instagrambilder.
 
Så hölls det några tal! Både Nejas pappa och mamma till exempel.
 
Förrätten var fisk och mycket god.
 
Fina Marica!
 
Robins mamma höll också tal.
 
Jag hade Elias till bordsgranne. Hej, hej.
 
När Robin var på toaletten eller var ute och tog luft så skulle alla killar springa fram och pussa Neja på kinden. Likadant med Robin när Neja var iväg.
 
I pauserna hängde vi i den svala källaren eller var ute i det fina vädret.
 
Väl vid borden, när vi stampade i golvet var Neja och Robin tvungna att huka sig under borden och kyssas.
 
Det hölls några tal till, av Nejas syster Elin och Robins bror Ivan till exempel.
 
Sedan var det dags för huvudrätt!
 
Och pussas lite till.
 
Nejas kusiner sjöng en jättefin låt och vi grät som tusan.
 
Jag höll visst också ett tal! Marica var snäll och fotograferade mig under tiden.
 
Till efterrätt blev det pannacotta!
 
Marica höll ett fint tal.
 
Och jag, Sös, Sara, Carro och Rebbe höll ett tal till.
 
Så var middagen avslutad och det var fortfarande ljust ute. Finaste sommar, alltså.
 
Louise och Caroline <3
 
Så blev det dags för lite bröllopstårta också! En otroligt fin sådan.
 
Vi hejade på medan tårtan blev uppskuren.
 
<3
 
Tårtan var jättegod men väldigt, väldigt söt. Men otroligt god!
 
Louise och Elias!
 
Så radade vi upp oss för att ta tårta och Carros bit blev helt mosad. "Betyder det här att jag blir gift eller?" frågade hon, haha.
 
Rebbe och Nejjis.
 
Så var det dags för bröllopsvals.
 
Och därefter dansade vi oss svettiga.
 
Neja och Robin hade fått tusen presenter som dokumenterades.
 
Och så var det dags för att fånga brudbuketten! Ser ni mig i mitten? Så högt jag hoppar?! Jag ville sååå gärna fånga buketten, men det gjorde jag inte. Istället blev det Nejas brors flickvän Mathilda som fångade den. Vi hoppas på bröllop såklart! Därefter dansade vi tills klockan var halv 4 och 04.30 var jag i säng. Verkligen världens finaste bröllop för världens finaste par. Tack för en mycket fin dag, kväll och natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man blir så himla glad av bilderna!

2014-07-23 @ 14:00:42

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0