Lördagsgrillning.

 
I lördags kom Carl, Alice och Micke hem till oss för att grilla. Tanken var ju att vi skulle vara utomhus och spela kubb, men eftersom det regnade fick vi hänga på vår balkong istället. Jag gjorde vegetariska spett med soyakorv och grönsaker, vi grillade majskolvar, vanlig korv och hamburgare och till det serverades det potatissallad och bearnaisesås. Det blev en väldigt lugn lördagkväll trots att vi drack bubbligt jordgubbsvin och öl. Jag har verkligen märkt att jag inte är van vid att jobba. Jag är sååå trött när jag kommer hem på kvällarna. Man blir faktiskt väldigt bortskämd när man pluggar. Visst, studielånet är kanske inte det bästa och det är oändligt mycket saker som man skall lära sig. Men man kan oftast sova till 9 på morgonen och går i skolan kanske 2 timmar om dagen. Det är ju ingenting om man jämför med en 8-timmars arbetsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0