Sölvesborg: Onsdag.

Onsdagen börjar med 7 kilometers morgonpromenad! Vi traskade runt i fina Sölvesborg och gick bland annat här:
 
Väldigt fint!
 
När vi var klara satte vi oss och åt frukost på terassen. Älskar sommaren!
 
Så gjorde vi oss i ordning för att gå ner på Killebom som är en festival/karneval i Sölvesborg och inleds alltid med en stor marknad som man helt enkelt måste gå på! Vädret såg inte så roligt ut.
 
Så körde vi iväg och det började ösregna såklart. Så vi väntade i bilen i cirka en timme tills det hade slutat att åska och regna.
 
Så blev det fint väder och vi traskade ner till stan! Här har vi kusin Tesse!
 
Vi hamnade i en superlång matkö.
 
Till stekt sill! Lätt värt det. Otroligt gott!
 
Sedan så köpte vi godisremmar och nougat.
 
Och traskade hemåt för att dricka jordgubbsdrinkar på terassen.
 
Och äta nötkrokant och nougat.
 
Så kom min moster och min andra kusin också förbi. Vi tog några jordgubbsdrinkar till och firade att min morbror fyllde år! Hipp hipp, hurra!
 
Därefter gick vi ut för att äta. Det blev grillbuffé! 
 
Och vi åt MASSOR. Eller, jag i alla fall. 
 
Så gick vi hem till min morbror igen och Pia slängde ihop en frukttårta och så fikade vi fast att vi redan var jättemätta. En mysig dag i fina Sölvesborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0