Sölvesborg: Tisdag.

Nu är jag hemma och tänkte att vi direkt skall titta på hur bra jag har haft det de senaste dagarna!
 
Efter många om och men kom jag äntligen fram till fina Sölvesborg. Jag blev nämligen en timme sen då jag glömde en del saker hemma och kom på detta när jag var i Lund och fick därför åka hem igen och hämta det. Störigt som 17. Men när jag väl kom till Bromölla hämtade bästa kusin Therese upp mig och sedan åkte vi till Sölvesborg och hem till min morbror och hans familj där jag skulle bo ett par dagar. Efter att ha ätit lite lunch åkte vi till Hälleviksbadet!
 
Där var det så himla fint väder och vi både solade och badade.
 
Åt ost, kex, jordgubbar och vindruvor till mellanmål också!
 
Sedan kom vi hem och min kusin Hampus skulle göra hemgjorda langos till middag! Spännande! Här har vi degen.
 
Så kavlade vi ut degen och lade den i en fritös.
 
Sedan såg dem ut såhär! Redo att ätas.
 
Medan Hampus friterade langos gick jag ut för att dokumentera Pia och Olas fina trädgård.
 
I växthuset växer bland annat gurka, chilli, tomater och citroner. Ska göra min balkong till ett växthus tänkte jag! Tänk att kunna gå ut i sin egen trädgård och plocka en gurka när man är sugen? Det är lyx det!
 
Så dukades det upp för middag!
 
Hemgjord langos! Otroligt gott. Det blev en jättegod skaldjurspaj också men den fastnade inte på bild.
 
Efter middagen hade Pia förberett lite mojito in a bag. Spännande! Man fyller på vatten och alkohol i den här påsen, skakar och lägger in i frysen och så plötsligt har vi en färdig drink!
 
Så drack vi mojito och tittade på Allsång på Skansen och det var min första dag i Sölvesborg! På onsdagen var det dags för lite marknad och Killebom. Det får ni se i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0