Kvällens sällskap.


Jag säger bara tack och lov för att jag har mina katter nu när Dan är borta så många nätter i rad! På något sätt tyr de sig till mig mycket mer nu när jag är ensam hemma. De ligger i min säng hela nätterna och ligger bredvid mig i soffan medan jag tittar på film. Det känns lite mindre ensamt. Två nätter till bara och sedan kommer Dan hem igen. Klart att det är skönt med lite egentid men fem dagar i rad? Det är jag nog inte riktigt van vid. Dessutom har jag aldrig sovit själv i den här lägenheten tidigare och jag som är så himla mörkrädd tycker det är lite jobbigt. Men jag har kommit på en strategi! Om man sitter upp till ungefär halv tre på natten så börjar sakta solen gå upp och om man sedan släcker lampan vid klockan tre så är det nästan ljust i rummet och jag kan sova lugnt. Bra va? Behöver inte alls ta upp det här med att vara mörkrädd med min terapeut eller så känner jag. Inte alls.

Kommentarer
Postat av: M

Kan kanske vara bra att göra det?! Puss

2014-06-26 @ 08:35:12

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0