Att bo hos sina föräldrar igen.

Inatt sov jag hos mamma och pappa eftersom Dan är i Stockholm och jag inte vill sova själv. Det var ju både mysigt och frustrerande på en och samma gång.
 
Positivt:
- Fick äta god mat till middag, renskavsgryta. Sådant som jag aldrig lagat själv tidigare.
- Fick med mig matlåda till jobbet. Tack mamsen!
- Kan inte skylla på att jag ätit precis eller måste diska och därför inte kan träna till lillebror. Han har ju ätit samtidigt som mig och ser vad jag gör. Detta är lika med fler träningspass på gymmet.
- Slipper ångest för att jag måste dammsuga. Det är så rent hos mamma och pappa, jämnt.
- Har alltid sällskap och är aldrig själv!
 
Negativt:
- Mammas och pappas hårfön suger. Mamma, seriöst. Köp en ny.
- Eftersom de personer som bor i huset är 75% killar som inte använder balsam, har mamma och pappa inget balsam. Detta resulterar i elektriskt hår idag.
- Jag är INTE van vid det här med två våningar och ett badrum på varje våning. Jag sover uppe, duschar och äter frukost nere, sminkar mig nere, klär på mig där uppe, borstar tänderna där uppe, fixar håret där nere. Jag springer upp och ned som en skållad råtta. Jag vet inte hur många gånger jag sprang efter mina glasögon som låg på nedanvåningen igår. Jag vet att jag hade ett system för detta när jag bodde hemma, att jag började på nedanvåningen och sedan jobbade mig upp till ovanvåningen. Något system behövs i alla fall, annars kanske jag har gått ner 5 kilo efter dessa dagarna och det vill vi ju inte.
 
Fast det negativa vägs nog upp av det positiva ändå.

Kommentarer
Postat av: M

Vet att fönen suger!! Får väl investera i en ny!! Skönt ändå att du står ut med dina gamla föräldrar!! :-) Puss

2014-03-27 @ 08:36:48

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0