Alicias dop.

I lördags så döptes Alicia som ni kanske minns och jag tänkte att vi skulle titta lite på hur den dagen såg ut. Jag var utnämnd till gudmor och detta är jag både mycket stolt och mycket glad över. Jag skall göra det bästa jag kan! Examensklänningen fick även vara gudmorsklänning, så den åkte på.
 
Väl i kyrkan gav jag över kameran till Dan så han har tagit alla bilder under själva dopet. Vi började med att gå in i kyrkan. Alicia fick tre faddrar, sin morbror Emil, sin farbror Robin och så jag som har utnämnt mig själv till moster. Alla måste ha en moster liksom.
 
Hela tåget!
 
Och så började själva dopet. Det var många gäster som hade kommit för att kolla.
 
Vi tre faddrar turades om att hålla Alicia.
 
Jag och Robin läste dessutom vars en text från bibeln. Någonstans glömde jag att justera mikrofonen efter min längd och ställde mig först på tå för att nå upp och började prata. Förstår liksom inte varför? Det är väl sådant som händer när man är lite nervös och stressad och bara vill ha det överstökat. Jag kom på mig mitt i texten och justerade den till slut. Slutet gott, allting gott.
 
Så fick Alicia vatten på sig och blev lite arg, vilket är helt förståeligt.
 
Så överlämnades ett ljus och Alicia var nu döpt!
 
Så fick vi ställa oss på rad så att alla fick fotografera.
 
Sara och Alicia.
 
<3
 
Fina familjen. Med rosa tema och allt!
 
Så begav vi oss vidare till lokalen där det skulle bjudas på mat och tårta. Här har vi Ivan, Alexandra och lilla Luna.
 
Ännu mer bebisgos är ju inte helt fel.
 
Alicia var alldeles trött efter dopet vilket kanske inte är så konstigt.
 
Sara hade dukat jättefint i färgerna vitt, rosa och grönt.
 
Så var det dags för mat! Otroligt god mat verkligen. Det bjöds på lax med räkor, pastasallad, såser, bröd, potatissallad och så vidare.
 
Till efterrätt blev det prinsesstårta. Alltså, ÅH så gott.
 
Och goda muffins till också.
 
Ballonger på ett dop måste man ju ha.
 
Så blev det dags att öppna presenter!
 
De fick massvis av fina saker.
 
Av mig och Dan fick de ett fotoalbum med bilder på Alicia som jag tagit och så en leksaksugn. När alla presenter vad öppna och vi var mätta och glada var det dags att åka hem. Vi tackar Sara och Ivan för ett mycket fint dop och jag är verkligen så stolt över att vara gudmor till bästa Alicia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0